onsdag 7 april 2010

Rastlös och otålig

Det är precis vad jag är! Nu måste det hända saker här hemma! Har en sjuk karl som ligger och dräller hela dagarna. Då händer det inte mycket vill jag lova. Då tänker ni "Varför gör hon inget själv då?!" Testa att renovera och samtidigt underhålla en liten Leah säger jag till svars då. :)
Nu går jag även i väntans tider... På att få svar från Mio. Har endel möbler från deras serie "Amélie" varav min skänk och matsalsbord inte riktigt ser ut som dom borde. Aningens irriterande med tanke på att det bara är lite mer än ett år sedan vi köpte dom.
På skänken så har hela kanten runt själva bordskivan börjat släppa. Ser väl sådär ut tycker jag.

På matsalbordet har det blivit långa sprickor i skivan. Det är kanske inget man tänker på eftersom själva ytan ska se lite gammal och sliten ut. Men jag vet ju att dom här sprickorna inte var där när jag köpte det och därför vill jag inte ha dom där. Ge det några år till, hur ser bordet ut då? Eller skänken? Torka av den med en trasa och den råkar fastna lite i det spruckna på sidan. Hur käckt blir det då? No, no, något ska det göras åt det hela! Har mailat dom med bilder och information så nu får vi se när man kan räkna med svar. Tycker det är ganska dåligt att dom inte ens mailat tillbaka och sagt att dom mottagit mailet och ska se vidare hur dom kan lösa det hela. Har alltid varit kanonöjd när jag handlar på Mio innan så förhoppningsvis slutar det här bra med.

Inga kommentarer: