måndag 19 april 2010

Våååår!

Äntligen kan man säga att det är VÅR! Hur underbart som helst! Kunna sitta ute och dricka kaffe. Slänga ut en filt i gräset och sätta Leah där med ett gäng leksaker. Vardagslyx!


För ett tag sedan berättade jag ju om mina Mio-möbler. Nu har jag fått dom utbytta. Inga problem alls. Eftersom jag inte fick något svar på mailen tänkte jag lite att jag kanske var tvungen att ringa och stöta på lite. Men icke, fick ett samtal där dom frågade när dom kunde komma hem och byta ut mina möbler. Ibland blir man trevligt överraskad.
Sen kom dom hem med färdigmonterade möbler, bytte ut dom och sen åkte dom igen. Snabbt och smidigt! Helt klockrent! Mio kan det där med service!
Dom hade visst haft ganska mycket problem med Amelie serien. Men nu ska dom ha bytt tillverkade så nu ska problemen inte upprepas. Jag hoppas innerligt på detta.


För tillfället håller jag på och spånar lite i min trädgård. Det börjar ju visst bli säsong för detta. Tycker verkligen det är supersvårt med just trädgården. Vad ska man spara, vad ska man hiva?
Hur ska man planera? I vilken ända ska man börja?
Ja, jösses!
Vi ska låna hem en grävmaskin (eller liknande) nån helg framöver och jämna till och dra bort lite stubbar och buskar. Så listan över vad som ska tas bort är skriven. Lär dock säkert lägga till en hel del innan själva grävandet börjar...
Jag var ute och gick med pappa förra helgen. Inte fel i vårvädret!
Så här ser det ut i Hassafall i Hovslätt.

Pappa och min hund Maja. Maja resonerar som så att det är bäst att njuta av snön så länge det bara går.



Inga kommentarer: