onsdag 17 mars 2010

Vill ha vååår...


Jag längtar till vår och sommar!
Jag längtar efter att få ta tag i våran trädgård. I år har jag tänkt att börja ordna med ett trädgårdsland. Jag vill ha hallon, blåbär, rabarber, krusbär, jordgubbar, smultron och massa annat. Tanken var att göra liknande som Hasselfors Garden har gjort på bilderna. Jag vill höja upp det hela lite, så det händer nånting i landet. Fast min tanke var att mura upp "drivbänkar". Mura upp med leca och sen putsa dom. Tror det kan bli snyggt. Och praktiskt!
Tyckte att dom stenplattorna var himlans snygga med. Man borde ju kunna göra sånna själv... Eller? Kanske är svårt...?
Ja ja, iallafall så ska jag plantera lite ätbara grejer i sommar så Leah kan springa bland alla buskar och smaska om några år.







3 kommentarer:

Arri sa...

Snubblade in här när jag googlade "Hasselfors" och tänkte bara tipsa om plattorna. Det är mycket enkelt att göra sådana. Vi gjorde sånna för några år sen. Ta botten ur en hink, c:a 3-4 cm hög, eller hur tjocka du nu vill ha plattorna, och häll i cement. Vi tog hinkar och byttor av olika storlekar. Viktigt dock att skaka luften ur betongen när man hällt i det.

Lisettes drömmar sa...

Ah, tack för tipset! :)

Julia sa...

Tjusigt!!

Ja vill oxå ha vår nu...!