måndag 21 juni 2010

Dags för lite semester...



Imorgon drar jag, Leah och min kära mor till husvagnen i Halmstad. En veckas semester med maaaassa sol väntar. Eller ja, vi får väl hoppas att det blir massa sol iallafall.
Jag tror jag har ordnat allt. Vattnat blommor, inne och ute, tvättat kläder som ska med, packat ner välling, blöjor och ja, listan är lång. Det är så mycket mer man måste tänka på nu när man har barn. Men jag hoppas jag fått med mig allt, annars får gubben min ta med sig det till midsommar.
Jag har ju glömt att uppdatera med bilder på det färdiga resultatet av hallonbuskarna och armeringsmattan. Jag planterade lite smultron och hängde i krukor på armeringsmattan med. Tycker det blev kanonfint. Ska bli kul sen när det börjar växa lite mer.
Det är en sån härlig känsla att, äntligen, få börja göra lite fint i trädgården. Inte bara rensa gammalt skräp, fälla träd, ta bort gamla torra buskar och liknande...
Tror faktiskt att våran tomt kommer bli riktigt fin när den är klar... En riktig gammaldagsig trädgård med äppelträd, syrenbuskar, björkar och så lite vildvuxet på sin ställen.
Mycket mer charm än en "ny" trädgård med enbart gräs och formklippta buskar och träd.
Iallafall så lovar jag att återkomma med bilder på hallonbuskarna.
Men nu väntar semester!
Ta hand om er! Trevlig Midsommar!
Kramen!




Inga kommentarer: