lördag 29 november 2008

En dag i somras...















18'e Juli i somras tog vi över nyckeln till vårat drömhus. För det är verkligen mitt drömhus. Det har, nästan, allt jag vill ha i ett hus. Att det är putsat, har brutet tak, uthus, stor tomt, möjlighet till att sätta in eldstäder, plats för matrum. Ja, listan kan göras lång.
Det är bara en liten detalj med vårat hus; Det är ett ruckel.
Dagen vi tog över huset insåg vi nog inte riktigt hur många timmar och hur många pust och stön och stonk det skulle bli i huset. Nu, fyra månader senare har vi nog inte insett det heller. Men vi har kommit en liten bit på vägen i allafall och lärt oss så grymt mycket.
Jag kunde knappt sätta upp en tavla innan detta. Nu har jag i princip renoverat en hel nedervåning själv.
Jag tänkte som sagt iallafall skriva lite om våran "lilla" renoveringsresa. Allt från att dra elslangar till, det jag älskar mest, piffingen.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Måste skriva nått här oxå.
haha...så kan du inte va arg på mig iallafall.....Kram

Anonym sa...

tjoho vilken fin bild du lagt upp på mig! du e så snäll älskling! ;)
det är ju "in action" iallafall =)